mennyibe kerül az autó fenntartása?


2018. május 17.

Azt mondják, hogy egy autót nem megvenni nehéz, hanem fenntartani. Noha ez így túlzó leegyszerűsítés, tény, hogy kellemetlen meglepetéseket okozhat, ha valaki nincs tisztában a kocsi fenntartásához köthető feladatokkal és kiadásokkal. Biztosítások, szerviz, papírok, adók – semmi ne maradjon ki!

hányféle tétel merülhet fel?

Az alábbi kiadások az autótulajdonosok túlnyomó többségét érinthetik (ha a vételárat és a vásárláskor fizetendő illetékek díját nem számoljuk):
 
  • üzemanyagköltség (ha nem elektromos autóról beszélünk)
  • szervizköltségek: kötelező karbantartás, vizsgadíj, hibaelhárítás
  • karbantartási költségek: ablakmosó, téli-nyári gumi szettek, izzók, tisztítás
  • biztosítási díjak (kötelező biztosítás és igény esetén casco)
  • gépjárműadó
  • egyéb költségek: autópálya, parkolás, stb.
  • illetve bele kell kalkulálni a várható értékcsökkenést is, amennyivel a majdani eladáskor rosszul járhatunk
mennyibe kerül az autó fenntartása, kötelező biztosítás, casco
(kép forrása: pixabay)
 

óriási különbségek új és régi között

Új autók és használt autók esetében nem csak a vételár különbözhet nagyban, hanem a fenntartási költségek is. Hiába vannak olyan kiadások, amelyek az új járművek esetén kedvezőbbek (ilyen a kötelező szerviz díja), azonban összességében megállapítható, hogy egy vadonatúj autót fenntartani jóval többe kerülhet, mint egy használtat. Új autó esetén, ha a vásárlás hitel bevonásával történt, a pénzintézet elvárhatja, hogy a tulajdonos kössön casco biztosítást a gépjárműre, használt autó esetén azonban az esetek többségében ez a tulajdonos saját döntése. Szintén jelentős különbség mutatkozhat a gépjárműadó mértékében, amely használt gépkocsinál akár a fele is lehet az újénak. Nem érdemes elmenni szó nélkül az értékcsökkenés mellett sem. Ez sokáig megfoghatatlan mutató lesz, de kemény dolog szembesülni végül azzal, hogy 5 év alatt egy új modell akár ötször-hatszor annyit is veszíthet az értékéből, mint ugyanannak a márkának egy korábbi típusa.
 

a dízeles eset

A dízelautók esetében az üzemanyagon fogható spórolás lehet vonzó, ami főleg azokban az időkben volt komoly tényező, amikor jóval olcsóbb volt a gázolaj a benzinnél. Mára ez egy szintre került, így csak az alacsonyabb mennyiségi felhasználás billentheti a mérleg nyelvét a dízel felé. Mindeközben viszont a dízel autók akár egymillió forinttal is drágábbak lehetnek, azaz nagyon sokat kell vezetni azért, hogy anyagilag előnyössé váljanak. A nem üzemanyaghoz kapcsolódó tételeket és amortizációs tempót nem befolyásolja érdemben, hogy milyen üzemanyag hajtja az autót.
 
Bármilyen típust is választasz, a kötelező gépjármű felelősségbiztosítást mindig meg kell kötnöd. Ezt megteheted, akár most is, néhány kattintás után!
 
A K&H casco biztosításával lopás, törés vagy elemi károk esetén is biztonságban tudhatod autódat.
 
Ha pedig a gépjármű megvásárlásához szükséged lenne egy kis pluszra, nézz szét a K&H személyi kölcsönei között.
 

K&H casco biztosítás kalkulátor