így úszhatjuk meg a vizes baleseteket!

2016. június 17.

A jó idő beköszöntével egyre többször töltünk időt vízben hűsölve, legyen szó akár Balatonról, vagy valamelyik tengerpartról. A fürdőzés az egész család számára igazi móka lehet, azonban a felhőtlen szórakozáshoz nem árt néhány óvintézkedést betartani!

A hőségben a hűs vízben úszni, csónakázni vagy csak a vízparton lábat lógatni elmaradhatatlan részei a nyári vakációnak. Azonban balesetek és halálestek sajnos minden évben történnek, pedig egy kis odafigyeléssel elkerülhetjük ezeket. A Rendőrség adatai szerint például a vízbefulladások közel 60 százaléka fürdésre tiltott helyen következik be. Nézzük, mit tehetünk a biztonságunk érdekében!

hol csobbanhatunk biztonságosan?

• A rendőrség felhívja a figyelmet arra, hogy folyóvizekben csobbanás - K&H direktbiztosítás(folyók, vízfolyások, holtágak), állóvizekben (mesterséges és természetes tavak), és vízi létesítmények (csatornák) vizében csak akkor és ott lehet fürödni, amelyek nem esnek tiltó rendelkezés alá, illetve kijelölt fürdőhelynek minősülnek.
  • Szinte minden évben van probléma a bányatavakkal, a Rendőrség szerint a veszély az állandóan változó vízmélység- és hőmérséklet különbségben rejlik.
  • Ha biztonságban szeretnénk tehát lenni mindenképpen kijelölt fürdőhelyen csobbanjunk!
  • A fürdésre kijelölt terület határát a parton táblával, a vízben bójákkal jelölik, figyeljünk arra, hogy a területen belül maradjunk!
  • A Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata Egyesületének honlapján minden évben elérhető azoknak a fürdőzőhelyeknek a listája, ahol vízimentők szolgálatot teljesítenek (www.vizimentok.hu).
  • Akármennyire is meleg van, és biztonságosnak tűnik, semmiképpen ne fürödjünk a fürdésre alkalmatlan helyeken! Ezeket a helyeket külön táblával jelölik.
  • Tilos fürdeni például a hajóútban, kikötők, hajóállomások, vízi sporteszköz közlekedésére szolgáló pályák területén.
  • Népszerű, de szintén nem jó ötlet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között csobbanni, ha nincs a vízfelület megvilágítva.

mire figyeljünk?

• Az alkohol és a fürdőzés nincsenek jó barátságban: nyáron egyébként is hamarabb megárthat az ital, tehát döntsük el, hogy fürdünk vagy iszunk!
  • Ugyanígy ne fürödjünk gyógyszer vagy kábító hatású más szer miatti bódult állapotban, vagy közvetlenül étkezés után!
  • Felhevült testtel ne ugorjunk bele a vízbe! Napozás után vagy nagy melegben zuhanyozzunk egyet mielőtt vízbe megyünk vagy álljunk bokáig a  vízbe és mossuk le magunkat, szoktassuk folyamatosan a testünket a víz hőmérsékletéhez!
  • Gyengén úszók maradjanak a sekély vízben, és gumicsónakkal vagy matraccal se menjenek mély vízbe.
  • A jól úszóknak is érdemes egy másik felnőttel együtt úszniuk, ha messzebb merészkednek a parttól.
  • Az egyik, talán leggyakrabban elkövetett hiba, ha fejes ugrás előtt nem győződünk meg arról, hogy milyen mély vízzel van dolgunk, vagy mi van a vízben alattunk.

időjárás

• Ha éppen hőség van és hétágra süt a nap, akkor nehéz elképzelni, hogy pár perc múlva hatalmas vihar is kerekedhet, pedig például a Balatonon nagyon hamar elromolhat az idő. Készüljünk fel minden eshetőségre!
  • Tájékozódjunk, hogy milyen idő várható, mielőtt strandolni megyünk!
  • Figyeljük a viharjelzést, és hagyjuk el a vizet az első jelzésre!
  • Legyen nálunk egy vastagabb pulóver vagy kardigán, amit fel tudunk venni, ha elromlik hirtelen az idő!

gyerekekkel a vízparton

• A Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata Egyesülete
    felhívja a figyelmet, hogy a hat éven aluli, illetve az úszni nem tudó 12 éven aluli gyermekek csak felnőtt kíséretében fürödhetnek a szabadvizeken.
  • Mindig tartsuk szemmel a gyerekeket: rohangálás közben elég egy rossz mozdulat vagy egy hírtelen egyensúlyvesztés, és máris beeshetnek a vízbe.
  • Gyerekeknek ajánlott a mentőmellény vagy mentő-gallér viselete.
  • Mutassuk meg a gyerekeknek, hogyan lehetnek biztonságban a vízben! Ha már kiskoruktól tisztában vannak az alapvető biztonsági szabályokkal, sok kellemetlenséget előzhetünk meg.

K&H utasbiztosítás kalkulátor

nap

nyaralás hasfájás nélkül

A nyaralás nemcsak arról szól, hogy minden fontosabb látnivalót megnézzünk és megörökítsünk, hanem arról is, hogy felfedezzük a helyi gasztronómiai kultúrát.

álomutazásból drága rémálom

A nyaralás az új élményekről, a lazításról és a pihenésről szól. Ám sokszor elég egy apró figyelmetlenség ahhoz, hogy a rég várt üdülés igazi rémálommá váljon.

K&H útitárs alkalmazás

Töltsd le az ingyenes K&H útitárs alkalmazást.
Segélyhívás, kárbejelentés, utasbiztosítás kötés és hasznos dolgok egyben.