5 hasznos tanács, ha repülőútra indulsz


2019. július 2.

A hosszú, sok-sok órás, esetleg átszállásokkal bonyolított repülős utazás igencsak megterhelő lehet. A gépek többségének száraz és hideg levegője, illetve az egyhelyben ücsörgés az ízületeket, az izmokat és a vénákat is megterheli - ám egy kis odafigyeléssel sokat tehetünk azért, hogy fitten és üdén érkezzünk meg az úticélunkhoz. 

1. hidratálni, hidratálni és még hidratálni

Jobb, ha számolunk azzal, hogy a fedélzeten igencsak száraz lesz a levegő, ezért már a repülőre szállás előtt érdemes minél több folyadékot fogyasztani. Persze ne alkoholt vagy cukros üdítőket, mert ezek csak még tovább dehidratálják a szervezetet. Majd a gépre szállva is legyen nálunk víz, amivel folyamatosan pótoljuk a folyadékveszteséget, különben el fogunk szédülni, romlik a közérzetünk és a jetlag hatása is jóval tovább tart. 

2. merevgörcs a hidegben

Ki akarná a nyaralás alatt végig a nátháját, az influenzáját vagy a torokgyulladását kezelni? Erre sajnos van esélyünk, ugyanis a repülőgépek többségén sarkvidéki hideg fogad bennünket. Kellő felkészülés híján, egyhelyben ülve akár órákon át fagyoskodhatunk. Éppen ezért nem árt, ha egy takarót vagy sálat is becsempészünk a kézipoggyászba. Ahogy az sem, ha rétegesen öltözködünk az útra, zoknit, kényelmes nadrágot és egy hosszabb pólót, kardigánt vagy pulóvert húzunk, ami takarja a derekunk. Ha a gépen aludni készülünk, az sem baj, ha mindezek mellett van nálunk egy kényelmes nyakpárna vagy kispárna is, mert aki utazott már repülőn, pontosan tudja, hogy az ülések nagy része mindenre, csak nem komfortos alváshoz lett kitalálva. 

3. feltöltött szórakoztató elektronika

Számos légitársaság próbálja kevésbé unalmassá tenni az utat beépített szórakoztató elektronikával, ám ha vannak is, a gépen lejátszható filmek nem biztos, hogy megfelelnek az ízlésünknek. Így jobb, ha készülünk az útra könyvekkel, magazinokkal, újságokkal, e-book olvasóval, a telefonunkon hangoskönyvekkel, zenével, a laptopunkon sorozatokkal, filmekkel, stb. Ne feledjünk töltőt is vinni a gépre, de a legjobb biztosíték, ha van nálunk minimum egy, de inkább több 10 000 milliamperes powerbank, ami az út során életet lehel minden eszközünkbe.

4. kézipoggyász, vésztartalék

Utazás előtt az sem árt, ha mindig összekészítünk magunknak kézipoggyászként egy kisebb hátizsákot. A takaró és a víz mellé ebbe csomagolhatunk pár napnyi váltás alsóneműt és egy plusz pólót is, arra az esetre, ha a csomagok tengerében elkeveredne a feladott poggyászunk. Legyen még nálunk füldugó, fogkefe, fogkrém, nedves törlőkendő és pár fontosabb, például fejfájás, hasmenés és hányinger elleni gyógyszer. Ahogy a gép száraz levegője ellen némi kéz-, illetve hidratáló arckrém és ajakbalzsam is jól fog jönni. 

(kép forrása: Shutterstock)

5. fel a székből!

Ha hajlamosak vagyunk a trombózisra, és könnyen visszeresednek a lábaink, jobb, ha a csábítás ellenére nem alszunk el a gépen, mert az órákon át tartó ülő póztól megtörnek az erek, ami csak magágyaz a vénákat elzáró vérrögök kialakulásának. Utazás előtt hozzuk magunkat jó kondiba, előtte vagy utána is elmehetünk edzeni vagy benevezhetünk akár egy frissítő masszázsra is. A gépen is álljunk fel legalább felóránként, hogy megtornáztassuk elgémberedett izmainkat, mert a repülők kényelmetlen székein ücsörgés rendkívül megterheli az ízületeket. 

A repülés előtt nem csak a csomagolásra és pár praktikus tanács betartására érdemes odafigyelni. A felkészülés fontos része, hogy saját biztonságunk és a váratlan helyzetek érdekében kössünk számunkra megfelelő utasbiztosítást is. Találd meg a K&H utasbiztosítások között az úticélodhoz illőt és kösd meg online, pillanatok alatt!

K&H utasbiztosítás kalkulátor

nap