Évente több ezer kátyú keletkezik


2013. március 5.

Az elővigyázatosság ellenére is előfordul, hogy egy jármű megsérül az úthibák, gödrök miatt. A kátyúk okozta károkért az út fenntartója felel, de a Casco biztosítással rendelkezők ettől függetlenül is számíthatnak kártérítésre.

A magyar közúthálózat átlagéletkora negyven év felett van, ezért az úthibák állandó problémát jelentenek az országban. A fagypont körüli hőingadozás és a csapadék miatt télen rengeteg kátyú alakul ki. Az utak fenntartói télen is javítják a kátyúkat, ilyenkor hideg aszfalttal burkolják a gödröket. Nehézséget okoz ugyanakkor, hogy mínusz öt fok alatt, illetve vizes úton nem tudnak aszfaltozni, ezért tavaszra sok úton szinte egymást érik a kátyúk.

 

„Különösen sötétben és esőben sérülnek gyakran a járművek, hiszen egy-egy pocsolya akár mély kátyút is rejthet. Ha megtörtént a kár, mindenképpen érdemes bejelenteni az út fenntartójánál. A fenntartóval folytatott ügyintézés viszont sokszor hosszadalmas, és nem is mindig vezet eredményre. Mindenképp készítsünk pontos dokumentációt a káreseményről, hiszen a későbbiekben a károsultnak kell bebizonyítania, hogy a kár ott és úgy következett be, ahogy azt bejelenti. Érdemes fotót készíteni a sérült járműről, illetve a kátyúról közelről és távolabbról is, hogy látható legyen a gödör elhelyezkedése az úton. Amennyiben a károsult saját Casco biztosításának terhére szeretné rendezni a kárt, például mert nem bizonyítható egyértelműen a káresemény oka, akkor a saját biztosítója felé jelentheti be az eseményt.” – mondta Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese.

K&H casco biztosítás kalkulátor

így vezet a magyar

Gyorsan hajtunk, mobilozunk, szabálytalanul parkolunk - de akkor kik tartják be a szabályokat?