Bővülés előtt az online biztosítási piac


2011. augusztus 12.

A khdirektbiztositas.hu és a GfK Hungária közös kutatással mérte fel az ügyfelek hozzáállását és szokásait a biztosítási termékekkel és az online megoldásokkal kapcsolatban. A „Biztosítási trendek” elnevezésű kutatás szerint a kgfb biztosítást már az online összehasonlító oldalakon kötik meg a legtöbben, viszont utasbiztosításért továbbra is ellátogatnak a biztosítói– és bankfiókokba. Nagy ugrás várható az internetes szerződéskötések számában, melyet az online fizetési eszközök elterjedése is segít. 

    Biztosítási attitűd
    (forrás: khdirektbiztositas.hu)

 

A khdirektbiztositas.hu és a GfK Hungária ”Biztosítási trendek” elnevezésű közös online kutatása az online vásárlással kapcsolatos attitűdöket és az utazási szokásokat, tapasztalatokat mérte fel.1 Az internethasználók túlnyomó részének (96%) fontos a váratlan helyzetekre történő felkészülés, amelyre többségük szerint a biztosításkötés megfelelő eszköz lehet (89%). A jövőorientált, hosszú távú látásmód az átlagosnál jellemzőbb az idősebb korosztályokra (50+ évesek), a családosokra és a több mint 250 ezer forintos havi jövedelemmel rendelkező háztartásokra. A felelősségvállalás és az élettapasztalat tehát együtt jár a pozitívabb biztosítási attitűddel. 

 

    Biztosítással rendelkezők demográfiai összetétele

    (forrás: khdirektbiztositas.hu)

 

A kutatás azt is vizsgálta, hogy biztosításkötés előtt milyen csatornákon tájékozódnak az ügyfelek. A megkérdezettek jellemzően egy forrásból tájékozódnak, de a különböző termékeknél eltérő módon. A kgfb-vel kapcsolatban az online alkuszok honlapja a legnépszerűbb információforrás és ennél a terméknél az ügyfelek 71%-a másfél-két órát fordít döntés előtt a díjak és szolgáltatások összehasonlítására. Az élet-, baleset- és lakásbiztosításoknál leginkább a biztosítási ügynökökhöz (67%, 64% és 60%) vagy biztosítói honlapokhoz (18%, 17% és 20%) fordulnak az érdeklődők. A casco biztosítás megkötése előtt mindhárom csatornát sokan használják. A casco is követi tehát a kgfb-nél kialakult tendenciát, hogy egyre többen hasonlítják össze a biztosítók ajánlatait döntés előtt. Egyelőre az utasbiztosításnál ragaszkodnak az ügyfelek leginkább ahhoz, hogy személyes tájékoztatást kapjanak a biztosítói- és bankfiókokban.

 

A biztosításkötést inkább a „hagyományos” úton intézik: biztosítási ügynökhöz vagy biztosítói fiókhoz fordulnak. A fiókok szerepe különösen az utasbiztosítás terén jelentős. A kgfb kötések és casco biztosítások esetében számottevő az online alkuszok oldalainak részesedése, de már megjelennek a biztosítói honlapok is.

 

    Tájékozódás, szerződéskötés és preferenciák a biztosításoknál
    (forrás: khdirektbiztositas.hu)

 

„Amikor azt kérdeztük, hogy az online felhasználók hol kötnének a jövőben biztosítást, az eredmény jelentősen eltért a múltbeli kötések helyszínétől az online csatorna javára. Ez azt jelenti, hogy erős igény van mind a tájékozódás, mind a kötés terén az ügyfélbarát, egyszerű és gyors online megoldásokra. A K&H Biztosítónál tudatosan fejlesztjük az internetes felületeinket, és bővítjük a direktbiztosításon keresztül elérhető termékek körét, mert arra számítunk, hogy ez a terület további látványos növekedést produkál.” - mondta el Kaszab Attila, a K&H Biztosító nem-életbiztosítási üzletágának vezetője.

 

1 A kutatás 505 fő online megkérdezésével zajlott 2011 májusában.

kapcsolódó dokumentumok

K&H casco biztosítás kalkulátor

így vezet a magyar

Gyorsan hajtunk, mobilozunk, szabálytalanul parkolunk - de akkor kik tartják be a szabályokat?