népbetegség a gyorshajtás


2016. november 18.

Az autósok körében a leggyakoribb hiba a gyorshajtás: a sofőrök 33,7 százaléka lépi túl a sebességet - derül ki a K&H Biztosító telematikai projektjének első eredményeiből. 

Népbetegség a gyorshajtás

 

Vajon milyen hibákat követünk el leggyakrabban vezetés közben? Mi a leginkább balesetveszélyes szokásunk? És jobban figyelnénk a szabályok betartására, ha egy okos eszköz figyelmeztetne a hibáinkra?

 

Nyáron indította el a K&H Biztosító a közlekedésbiztonság fokozását célzó telematikai projektjét, amelynek keretében az autósok vezetési magatartásáról gyűjtenek adatot. A program első két hónapjában összegyűjtött részeredmények szerint a sofőrök összesen 123 ezer kilométert, átlagban napi 81 kilométert tettek meg, míg egy-egy autós naponta valamivel több mint másfél órát vezetett. A 123 ezer megtett kilométer alatt közel 23 ezer, autónként átlagosan 334 vezetési hibát regisztráltak az autókba elhelyezett okos berendezések.

 

a sebességtúllépés a sláger

 

A leggyakoribb hiba a gyorshajtás volt, a sofőrök/esetek 33,7 százalékában fordult elő. A második legtöbbször előforduló hiba az, hogy a sofőrök rossz fordulatszámon hajtották a motort: ez az autósok 20 százalékánál volt probléma. A harmadik helyen hármas holtverseny volt: a hirtelen gyorsításból és fékezésből, valamint a kanyarodásból adódó hiba egyaránt 14 százalékos arányt ért el.

 

A programban szereplő autósokat biztosítási szempontból is értékelték egy 100-as skálán, amelyen  a legmagasabb százalékot elérő autósok számítanak a legkörültekintőbbnek és a károkozás szempontjából kevésbé rizikósnak. Az autósok 7 százaléka került a 20 százalék alatti kategóriába, ők lényegében a notórius gyorshajtók, és mindössze 5 százaléka teljesített 80 százalék felett. A sofőrök több mint fele pedig az 50 százalékos eredményt sem érte el. A részeredményekből azt látszik, hogy jelentős a gyorshajtók, valamint a hirtelen fékezők és gyorsítók aránya, ami közlekedésbiztonsági szempontból aggályos. A fordulatszám helytelen megválasztása pedig a fogyasztásra és az autó alkatrészeire is rossz hatással van.

 

mi az a telematika?

 

A K&H Biztosító szerint az informatika és a telekommunikáció ötvözésén alapuló telematika, valamint az internet of things (dolgok internete) teljesen átalakíthatja a közlekedést, ezen belül a járműbiztosítások piacát is.

 

A telematika a telekommunikációt és az informatikát ötvözi, adatgyűjtésről és az adatok feldolgozásáról szól, amellyel biztonságosabbá tehető a közlekedés. A balesetek száma akár 50 százalékkal csökkenhet a járművek közötti kommunikációnak és a telematikai megoldásoknak köszönhetően. A telematika segítségével követett, bizonyíthatóan körültekintően és biztonságosan közlekedő sofőrök pedig díjkedvezményeket kaphatnak. A casco biztosításuk díja jelentősen csökkenhet, akár 25-35 százalékkal.

 

változások jönnek

 

Iparági becslések szerint 2025-re a járművek 65 százaléka használhatja a telematikai megoldásokat. Ezekkel a változásokkal a biztosítóknak is lépést kell tartaniuk. A következő időszakban a biztosítók várhatóan nem a mai klasszikus modell alapján működnek majd, tehát, hogy egy baleset után csupán kártérítést fizetnek. Sokkal inkább szolgáltatók lesznek, és a prevencióban, például a telematikai szolgáltatások biztosításával a baleset-megelőzésben kapnak kulcsszerepet.

 

A biztosítóknak idejében kell lépniük, a technológiai forradalom ugyanis hihetetlenül gyors változásokat eredményez. Azok a szereplők, akik nem tartanak lépést ezekkel a változásokkal, könnyen kieshetnek a biztosítási piacról.

 

K&H casco biztosítás kalkulátor

így vezet a magyar

Gyorsan hajtunk, mobilozunk, szabálytalanul parkolunk - de akkor kik tartják be a szabályokat?