Az új kgfb biztosítások 2/3-át az interneten kötik


2011. október 26.

A khdirektbiztositas.hu és a GfK Hungária legújabb „Biztosítási trendek II ”, online megoldásokat vizsgáló kutatása szerint a biztosítások két-harmadát már az interneten kötik. Évről évre nő a különböző kgfb és casco biztosításokról az interneten tájékozódó ügyfelek száma, ezért a K&H Biztosító immár második alkalommal végzett kutatást a körükben. Az ő preferenciáik alapvetően befolyásolhatják a közelgő átkötési hullámot. Bár 2010-től már nem január 1-je a kgfb szerződések előírt évforduló napja, várhatóan még idén novemberben is erőteljes kgfb kampány várható.

“Nagy örömünkre a K&H Biztosító volt a tavalyi kötelező felelősségbiztosítás kampány egyik nyertese. Míg az esetek 17%-ban adtuk a legjobb ajánlatot, az üzletkötések 25%-át hoztuk el a piacról. Ez azt jelenti, hogy az ügyfelek nemcsak az árat, hanem az ajánlat mögött álló biztosító teljesítményét is értékelik.” - mondta Kaszab Attila, a K&H Biztosító nem-életbiztosítási üzletágának vezetője.

 

 

A kutatás szerint az internetező autótulajdonosok 86%-a tervezi, hogy utánanéz a kedvezőbb kgfb ajánlatoknak, amikor biztosítási szerződésének évfordulója lehetővé teszi a váltást.
A biztosítási időszak mindenki számára továbbra is egy év, ám a biztosítási évforduló napja a 2010. január 1. után kötött szerződéseknél már a kockázatviselés kezdetének napja. Azonban a legtöbb autótulajdonos kötelező biztosítási szerződésének még mindig január elseje az évfordulója, így november hónap folyamán kell döntenie, ha biztosítót akar váltani. A khdirektbiztositas.hu és a GfK Hungária legújabb „Biztosítási trendek II” című kutatása szerint várhatóan 2/3-uk már az interneten köti meg biztosítását.

 

   

Új kgfb szerződését az internetes döntéshozók közel kétharmada online kötné meg, további harmaduk személyesen. Főleg a férfiak, a 30-as éveikben járók, közép-magyarországiak és a gyerekes háztartásban élők preferálnák a kötelező gépjármű biztosítás internetes megkötését. Az internetező autótulajdonosok jelentős részének szándékában áll, hogy a biztosítási évfordulókor utánanéz a különböző ajánlatoknak, van-e a jelenleginél kedvezőbb. A kgfb-vel kapcsolatos tájékozódásban óriási szerepe van az internetnek, azok közül, akik utánanéznek az ajánlatoknak, 84% mindenképpen megnézi az internetet is.

 

 

Aki online kötné új KGFB szerződést, szinte kivétel nélkül interneten is informálódna az ajánlatokról. Az új gépjármű biztosítást személyesen megkötők nagyobb része is inkább online, mintsem személyesen tájékozódna.                

 

         

kapcsolódó dokumentumok

K&H casco biztosítás kalkulátor

így vezet a magyar

Gyorsan hajtunk, mobilozunk, szabálytalanul parkolunk - de akkor kik tartják be a szabályokat?