Novemberben a télre készülnek a motorosok


2011. november 17.

Az utakon egyre kevesebb motor közlekedik, a legtöbb garázsba költözik a tavaszi felmelegedésig. Tévhit azonban, hogy a motorkerékpároknak a téli pihenő alatt nem kell kgfb szerződéssel rendelkezniük. Van lehetőség arra, hogy a pihenő motorokat ideiglenesen kivonjuk a forgalomból, de ettől még ne feledkezzünk meg a biztosítási szerződésről. Jó tudni, hogy a motortulajdonosok a kgfb kampányban számottevő kedvezményeket kaphatnak. A pihenő elé ütemezett karbantartással és a forgalomból történő kivonással pedig további jelentős kiadást spórolhatnak meg a tulajdonosok.

Ősz végén általában le kell mondanunk a motorozás örömeiről, ilyenkor érdemes átnézni a jövő évi kgfb kedvezményeket, illetve elő kell készíteni a járműveket a téli pihenőre.

 

Sokan tudják már, hogy a forgalomból történő kivonással a biztosítási díjon is lehet spórolni. Fontos azonban, hogy ettől függetlenül a téli időszakra is rendelkezni kell kötelező felelősség-biztosítással. Tehát a forgalomból kivonás nem jelenti a szerződés felmondását, megszűnését, csak a biztosító kockázatvállalásának szünetelését. „Időszakosan mentesülnek a kötelező felelősségbiztosítás díjfizetése alól, akik kivonják a forgalomból motorjukat, és erről tájékoztatják a biztosítót. Ez egyszerű okmányirodai ügyintézéssel jár, amihez személyi igazolvány, lakcímkártya, forgalmi engedély és kétezer-háromszáz forintos illeték befizetése szükséges. Ez bőven megtérül az így megspórolt fenntartási költségen és biztosításon, ráadásul a legfeljebb hat hónapra kért szünet után automatikusan visszakerül a jármű a forgalomba. Tavaszi üzembe kerülésről újra értesítést kell küldeni a biztosítónak.” – mondta Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese.

 

Mivel még a pihenő motoroknak is rendelkezniük kell érvényes biztosítással, a novemberi kampányban érdemes a tulajdonosoknak alaposan áttanulmányozni a díjkalkulációkat, hogy minden lehetséges kedvezményt ki tudjanak használni. A K&H biztosító több olyan kedvezményt is kínál, amely a motorosok számára elérhető. Például a 2002-ben vagy korábban gyártott motorkerékpárral rendelkezők 10% díjkedvezményt kapnak a kgfb díjából. Továbbra is 10% kedvezménnyel lehet chopper/cruiser és túramotorokra kgfb szerződést kötni, és ezen felül 10% extra online kedvezmény jár azoknak, akik a K&H Biztosító honlapján szerződnek 2012. január 1-jei vagy későbbi kockázatviselési kezdettel.

 

A biztosításkötés után már csak a téli felkészítésről kell gondoskodnia a motortulajdonosoknak. A szokásos karbantartáson felül számba kell venni a hosszú, mozdulatlan állapottal együtt járó kockázatokat is. Az egyik legnagyobb veszélyforrás a rozsdásodás, ami a benzintankot és kipufogón keresztül a hengerfejeket érheti. Ennek elkerülésére fűtött és nem szellőző helyen tároljuk a motort, sőt, a benzintankot is teljesen leereszthetjük, hogy ne álljon össze benne az üzemanyag. Minden más esetben érdemes teletölteni a tankot a korrózió ellen, és stabilizáló adalékot keverni bele, hogy az üzemanyagkeverék összetevői ne csapódjanak ki. A kipufogó lezárásához a szerelőtől érdemes tanácsot kérni.

 

A motorok abroncsai ideális nyomásra felfújva deformálás nélkül kibírnak pár hónap mozdulatlanságot, feltéve, ha a szelepek nem sérültek. Ezt mindenképpen ellenőrizni kell, mert a motor súlya alatt megsérülhetnek a leeresztett gumik. A tökéletes megoldás, ha középállványon pihen télen a motor és ha az abroncsokat befújjuk gumiápoló spray-vel. A műszaki felkészítés megóvja a motor állapotát a kényszerpihenő alatt, így tavasszal gond nélkül használható lesz a jármű.

 

K&H casco biztosítás kalkulátor

így vezet a magyar

Gyorsan hajtunk, mobilozunk, szabálytalanul parkolunk - de akkor kik tartják be a szabályokat?