ezeket a hibákat ne kövesd el, ha eladnád az autódat!


2019. január 30.

Autót eladni mindig nagy kaland, most azonban bemutatunk néhányat azokból a buktatókból, amiket ha kikerülsz, jobb áron adhatod el gépjárművedet. 

ezeket a hibákat ne kövesd el, ha eladnád az autódat

(kép forrása: pixabay)

 

1. hiba: nem vagyunk tisztában az autó piaci árával

Hiába tűnik nyilvánvalónak ez a pont, sokan mégsem járnak utána alaposan. A használt autók árai relatíve jól meghatározhatók az évjárat, a benne lévő kilométerek és az autó külső-belső állapota alapján. Ha túl, vagy épp ellenkezőleg: alulbecsüljük ezeket a mutatókat, akkor könnyen válhat túlárazottá, vagy akár gyanúsan olcsóvá válik a kocsi. Érdemes ezért tüzetesen végignézni a releváns oldalakat (pl. Használtautó.hu, Jófogás), és legalább 10-20 olyan autó hirdetéséből informálódni, amit épp el akarunk adni. Ha csak 1-2 hirdetést nézünk meg, az félrevezető lehet.
 

2. hiba: a rossz hirdetés

A jármű meghirdetésekor fontos, hogy a fotók és a leírás alapján a vevő érdeklődését felkeltse az autó. Elengedhetetlen a több szögből elvégzett fotózás, hogy az autó minden oldala látható legyen. A belső teret érdemes egy alapos takarítást követően lefényképezni. A látható hibákról, sérülésekről is készítsünk képet, így egyből egyértelmű lesz a vevő számára, hogy a tulajdonos nem akarja ezeket elrejteni előle.
A különféle hirdetési oldalakon adjunk meg minden, az autóval kapcsolatos adatot, hogy az érdeklődő minél több információhoz juthasson és könnyebben dönthessen. 
 

3. hiba: felesleges tuning

Csábító gondolatnak tűnhet mechanikai tuningokat elvégeztetni az autón annak érdekében, hogy jobb áron el tudjuk adni. A valóságban ezek a munkálatok az esetek többségében nem tudnak annyit hozzáadni az autóhoz, hogy plusz pénzt tudjanak behozni a ráfordítás után. A hozzáértő autósok - akik sokszor a vevők kísérőiként jelennek meg az alkudozáskor - pontosan ismerik ezeket a fogásokat, és csak a beruházás költségével fogják növelni a vételárat. Azaz a legjobb eset a “Sok hűhő semmiért”, máskülönben pedig csak ráfizetés van.
 

4. hiba: blöff

A blöff azóta az emberiséggel van, hogy feltaláltuk a cserekereskedelmet. Sok esetben működik is, de az autók piacán a gyanakvás és a bizalmatlanság mindennapos, így pillanatok alatt, néhány keresztkérdés után kiszúrják a vevők, ha az eladó nem mond igazat. A hibákat nem érdemes eltitkolni, mert utólag joggal reklamálhat a vevő, és akár jogi úton is érvényt szerezhet igazának.
 

5. hiba: az első ajánlat elfogadása

Ha nem vagyunk időprésben, nem szabad elkapkodni az autó eladását, hanem megéri kivárni legalább 3-4 ajánlatot, így tisztább képet kaphatunk a kocsi értékéről. Jó ötlet, ha több internetes portálon is meghirdetjük az autót, ami abban is segíthet, hogy pár hét alatt kitapasztalhassuk, honnan jönnek az érdeklődők. Ahonnan a legtöbben jelentkeznek, ott érdemes egy hetes kiemelést venni pár ezer forintért. A tapasztalatok szerint ez megdobja a jelentkezők számát, és akár pár nap alatt megemelkedhet az ajánlatok száma, és akár a vételár is.
 
 
 
Ha pedig az autó eladását követően másik autót vásárolunk, ne feledkezzünk meg a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról és a cascóról sem. Ismerd meg a K&H kötelező felelősségbiztosítás és casco biztosításának részleteit!
 

K&H casco biztosítás kalkulátor

így vezet a magyar

Gyorsan hajtunk, mobilozunk, szabálytalanul parkolunk - de akkor kik tartják be a szabályokat?